1.Вставте пропущені букви ф або хв. Запишіть.
…ланель, …абрика, …анера, …артух, шар…, …орма, …утболка, …илька, …атати,
гра…ин, …алити, …іст, …іртка, сара…ан, …орий, …утляр.
2.Випишіть слова групами. Вставте [е],[и].
1-ша група ─ слова, в яких ненаголошені [е],[и] можна перевірити, використавши число (однина,
множина).
2-га група ─ добір
перевіреного слова з іншої частини мови.
З…мля, м…довий, ч…рговий, кр…ло, з…ма, в…рба, кр…кливий, в…шневий,
н…зенький, в…сняний, ч…сло, з…рно, св…ня, в…сокий, с…ло, ш…рокий, к…слиця,
ш…поче, в…сна.
3. Запишіть слова, вставляючи потрібну літеру з дужок.
Ягі ( д, т ) ка, шу
(б, п ) ка, ле (х,
г )ко, шви (т, д )
ко,
зу ( п, б ) ки,
зага (д, т ) ка,
бері ( с, з) ка,
ри (п, б ) ка,
ка ( з, с ) ка,
подру (ш, ж ) ка,
сте (ж, ш ) ка, ва
(ж, ш )ко,
мере (ж, ш ) ка, ло (
ш, ж ) ка, лі ( с, з
) ти, слі (з, с) ки.
Пригадайте прислів’я з поданими словами ( на вибір
). Запишіть.
4.Спишіть.Вставте, де потрібно, пропущені букви.
Гу…ся, ріл…я, колос…я, знан…я, зерн…я, взут…я, дит…я, корін…я, порос…я,
щаст…я, прилад…я, Над…я, зіл…я, жит…я, вугіл…я, тел…я.
5. До поданих коренів слів доберіть префікс так, щоб слово записувалося з
апострофом.
…’їхати, …’єднати, …’їзд, …’яснення, …’язати, …’явити, …’явитись, …’їсти.
6. Побудуйте вірш, вставляючи пропущені літери.
…е до…, пері…ить злива,
…енятко вимокло, як хлю… .
А …иглик, …ебетун …асливий,
…ебече, пурхнувши на ку… .
7. Запишіть слова в алфавітному порядку, вставте пропущені букви.
Уч…тель, вер…сень, ч…рвоний, вул…ця, д…ректор, яс…н, за…єць, ч…тання,
в…дмідь,
з…лений, к…шеня, д…тина.
8. Вставте пропущені букви. З даними словами складіть речення.
С…стра, в…селий, в…ликий, знан…я, облич…я.
9. Вставте пропущені букви. Визначте головні члени речення.
Ясне сонце не гріє,
Ос…паються клени,
холодок повіва.
листя з дуба л…тить.
Зас…хає, жовтіє Лиш ялинка з…л…на
На узліс..і трава.
серед лісу стоїть.
10. Вставте, пропущені букви.
Х…жак, с…ло, к…ти, с…ни, д…вак, д…мар, т…мніти, д…ревце, в…селенький,
в…терти,
б…р…жок, д…ван, з…л…ненький.
11. Вставте пропущені букви, запишіть в дужках перевірне слово.
Віночок пл…ту – помий пл…ту.
Молодий кл…нок – гострий кл…нок.
Подвір’я вим…ту – вікно вим…те.
12. Відтворіть на письмі текст вірша Т. Шевченка
…ч…т…с…, бр…т…м…ї,
д…м…йт…, ч…т…йт…,
І ч…ж…г… н…в…ч…йт…сь,
й св…г… н… ц…р…йт…сь.
13. Виправте допущені помилки.
Річка буг, полтава, чирвоний, типленько, чиривики, матірю, житя, девять, бур’як, про вести, здороги, взутя, стерня, осіній, дзьоп, книшка,
швидко, зар’ядка.
14. Розкрийте дужки і запишіть слова, приголосні подвоюються, а потім ті,
де подвоєння немає.
Заня(т)я, багато столі(т)ь, перед могутніс(т)ю, бездорі(ж)я, покритий
ема(л)ю, зра(н)я, дозві(л)я, з учас(т)ю, І(л)я, (л)ється, тюле(н)ячий, обли(ч)я,
з лю(т)ю, (н)яня, рі(л)я.
15. Вставте пропущені букви, запишіть правильно.
(…)різати, (…)фотографувати, (…)скочити, (…)’єднати,
(…)шити, (…)цідити, (…)питати,
(…)кинути, (…)класти, (…)котити.
16. Вставте пропущені букви, запишіть в дужках перевірні слова.
В білій од…жині (…) цілий рік ходила,
Нав…сні (…) з…л…ний (…) кожушок наділа,
Кучері вм…вала (…) чистою росою
Та й розв…с…ляла (…) білою красою.
17. Спишіть, вставляючи пропущені букви, визначте дієвідміну дієслів.
Раненько прокидає…ся,
Зарядкою займа..ся,
Водою облива…ся,
Швиденько одягає…ся,
В дорозі не спиняє…ся,
Назад не озирає…ся,
Так, друже мій, ніколи,
Не спізни…ся до школи.
18. Запишіть слова у дві колонки: в одну – з
префіксом пре-, в іншу - з префіксом при-:
Пр…глибокий, пр…кусити, пр…славний, пр…сміливий,
пр…бивати, пр…кордонник, пр…бічник,
пр…хороший, пр…завзятий, пр…пущення, пр…морозок, пр…меншити, пр…старкуватий, пр…хилитися,
пр…сумний, пр…вабити, пр…добрий, пр…красний.
19. Виправте у тексті помилки і
запишіть правильно.
Трьома
ярусами розкинулось зилене миреживо лісу.
У
першому, найвищому ярусі, шуміли вершини дубів.
До них схилялися розлогі клени і ясини. Св’яткові берези ворушили довгими косами.
А в
другому ярусі чорніли ягоди черемхи, чорніли осикі.
(За А. Шияном)
20. Вставте пропущені букви,
підберіть, де можливо, перевірні слова.
Ми…тить
(…), ні…ті (…), ягі…ка ( …), ні…ка (…), во…зал.
21. У котрому рядку всі слова
написані без орфографічних помилок?
Счистити,
м’який, вогкий, здоров’я.
Шістдесят,
святковий, ін’єкція, молотьба.
Прейти,
зписати, клиновий, сирида.
Спишіть
всі слова, виправивши помилки.
22. Виправте помилку у загадці,
відгадайте її.
Вчистім
полі він росте:
На
високих нішках,
В
зилених панчішках,
Квіточки
блакитні,
Очиньки
привітні.
23. Вставте пропущені букви,
запишіть слова, поділяючи для переносу.
Кол…ри,
жит…я, п..нь, кв..тка, га…ка, ц..го,
ол..нь, чую, чотир…ох, лящ.
24. Запишіть якомога більше слів, що
означають кольори та їх відтінки. Складіть і запишіть одне речення, використавши деякі із цих
слів.
25. Словниковий диктант.
Виразно, комп’ютер, кілометр, аеродром, хвилина,
четвер, влітку, горизонт, одинадцять, щоденно, будь ласка, ввечері, до
побачення, ззаду, мізинець, мільйон, напам’ять, п’ятсот,
шістсот, юннат, держава, президент, пиріжок, Київ.
26. Визначте, чи підходять такі
перевірки орфограм слабких позицій в коренях слів.
Зам…тіль
– мить;
в…селий
– весла;
оз…ратися
– озера;
т…рпкий
– терпить;
с…литися
– сила;
в…сіти
– високо;
м…туєвий
– мито.
Напишіть, там де слід, свої перевірні слова.
27. Спишіть, вставляючи пропущені
букви, апостроф. Поставте у словах наголос.
Д…рева,
с…чі, подвіря, в…села, …венять, т…плиця,
г…рой, бага…я, св…ято, сл…зи.
28. Придумайте словниковий диктант
для своїх товаришів на вивчені орфограми.
29. Вставте замість крапок пропущені
букви.
Бач…те, вч…те, ід…те, чита…те, сто…те, біжи..те, дума…те, воз…те,
раху…те.
Немає коментарів:
Дописати коментар